5 tips voor kleine ontspanmomentjes

In de waan van de dag vergeten wij vaak te ontspannen. Hoe is jouw balans tussen inspanning en ontspanning? Wij geven je 5 tips om een rustig momentje voor jezelf te claimen, een momentje van rust, met een positieve invloed op jouw lichaam en geest.

Tip 1: Probeer je volledige aandacht naar je ademhaling te verplaatsen. Haal 5 seconden diep adem en probeer om iedere gespannen spier in je lichaam te ontspannen, en zucht vervolgens 10 seconden rustig uit. Herhaal dit 10 keer en je zult merken dat je je weer een stuk meer ontspannen voelt.

Tip 2: Loop eens een rondje door het bos. (zónder telefoon óf met je telefoon op vliegtuigstand) Focus je op al het moois wat de natuur te bieden heeft. Adem de heerlijke geuren in, beleef het hier en nu.

Tip 3: Neem eens rustig de tijd om even te genieten van een heerlijke kop thee tijdens een drukke werkdag, probeer je niet af te laten leiden door gedachtes op je werk of elders. Focus je op het heerlijke verwenmomentje met een kopje thee.

Tip 4: Luister een half uurtje voor het slapen gaan naar ontspannende muziek in plaats van het kijken naar TV. Dit zorgt ervoor dat je gedachten rustig worden en je zo ontspannener kunt slapen.

Tip 5: Ga eens lekker badderen met een mooi boek of heerlijk ontspannende muziek. En natuurlijk de heerlijke geuren van Therme die je zintuigen éxtra verwennen.

Geniet van jouw onstpanmomentje!

 

Deel deze pagina via mail

* Deze velden zijn nodig voor de juiste verwerking van het formulier.