De 5 ultieme sauna tips voor lichaam en geest

Iedereen is wel bekend met het feit dat de sauna goed voor je is. Maar weten wij ook wat voor invloed de sauna op ons lichaam en geest heeft? Hoe kunnen wij optimaal genieten en ontspannen tijdens ons sauna bezoek? En hoe kan een sauna bezoek onze huid reinigen? Lees de 5 ultieme sauna tips. Zo kun jij voortaan nog beter en bewuster ontspannen en genieten van jouw sauna bezoek!

1.     De optimale houding om te ontspannen

Afhankelijk van de type sauna en de drukte ga je zitten of liggen. Je ontspant het beste wanneer je helemaal languit gaat liggen. Op die manier kan de warmte zich gelijkmatig over je lichaam verspreiden en kan elke spier in jouw lichaam ontspannen.

Naast het lichaam ontspant ook de geest tijdens een bezoek aan de sauna. Geniet van de warmte en de verfrissende geur die de sauna’s bieden.

2.     Optimale saunaduur

Wil je optimaal resultaat van jouw saunabezoek? Zorg dat je dan minimaal 6 minuten in de sauna blijft zitten of liggen. Deze tijd is namelijk nodig om alle poriën goed te laten openen, zodat de zweetklieren hun werk kunnen doen. Blijf je korter in de sauna, dan kan het zijn dat het lichaam de opgenomen warmte niet goed kan afvoeren. Zorg in dit geval altijd zelf dat je afkoeling zoekt!

Voor een optimale ontspanning van de spieren in je lichaam, kun je het beste 10 tot 13 minuten liggen. Ga de laatste 2 minuten van je saunabezoek altijd zitten. Zo voorkom je dat je duizelig wordt.

3.     Optimale reiniging van de huid

Draag geen make-up wanneer je naar de sauna gaat. Make-up blokkeert namelijk de afvoer van afvalstoffen die je huid willen verlaten tijdens het bezoek aan de sauna. Dit geldt voornamelijk wanneer je foundation draagt. Wil jij optimaal ontspannen en afvalstoffen de kans geven om jouw huid te verlaten? Draag dan dus geen make-up tijdens je saunabezoek!

Door de hitte van de sauna wordt de doorbloeding van het lichaam versneld. Hierdoor openen de poriën zich en worden afvalstoffen afgevoerd. Zo wordt de huid van binnenuit gereinigd. Dit helpt o.a. tegen puistjes en andere oneffenheden.

4.     Verhoog je weerstand

Je lichaam maakt extra witte bloedcellen aan door de grote hitte in de sauna. Dankzij de aanmaak van meer witte bloedcellen krijgen bacteriën en virussen minder snel kans. Ook helpt een bezoek aan de sauna bij spier- en gewrichtspijn. Ideaal na een dag intensief sporten, of bijvoorbeeld tijdens een winterportvakantie! En ben je verkouden? Ook dan is een saunabezoek een goed idee. Vastzittend slijm komt door de hitte eerder los en zo kun je weer makkelijker ademen.

5.     Een moment alleen voor jou

In sauna’s zijn telefoons verboden, dus dat betekent een hele dag écht ontspannen, zonder afleiding van het laatste nieuws, WhatsApp gesprekken en social media. Gewoon echt even een moment voor jezelf. En ga je samen met iemand anders naar de sauna, dan is de sauna wel het moment om even echt met elkaar te connecten, zonder afleiding van buitenaf. Een moment 100% puur voor jullie samen.

Bonus tip: het saunagevoel bij jou thuis

Wil je dat sauna gevoel ook thuis ervaren, of dat ontspannen gevoel van de sauna meenemen naar huis? Probeer dan eens de producten van de Therme Wereldkuur Finn Sauna. De 100% natuurlijke parfums van frisse menthol en revitaliserende eucalyptus doen je wegdromen naar het land van de duizenden meren, de ongerepte natuur en de frisse lucht.

Verwen je lichaam met de rustgevende kracht van Finland met de Therme Finn Sauna producten, een wellness moment voor lichaam en geest. De producten van Finn Sauna zijn verreikt met Anti-Pollution die de huid actief beschermt tegen schadelijke invloeden van buitenaf.

Verzorg je lichaam bijvoorbeeld met de Finn Sauna Fresh Body Gel Soufflé na een bezoek aan de sauna voor een langdurig verkoelend en fris gevoel. Of kies voor de hydraterende en rijk voedende Fresh Body Butter.

Verwen jezelf met een heerlijke frisse en verzorgde huid en laat je meevoeren naar de rust en puurheid van Finland.

 

Deel deze pagina via mail

* Deze velden zijn nodig voor de juiste verwerking van het formulier.