Geplaatst op 27 oktober 2016

Balans voor lichaam en geest

Druk is de norm van de huidige maatschappij. Niet alleen druk met werk en opdrachten, maar ook druk met je gezin en het sociale leven. Piekeren en stressen over dingen die je nog moet doen en of je planning wel goed loopt. Zo druk dat je nauwelijks aan jezelf toekomt. Ben jij tevreden over jouw balans tussen activiteit en ontspanning? Therme geeft je graag wat tips voor een moment van rust met een positieve invloed op lichaam en geest. Zeg nu zelf, van stress word je toch niet blij?

Meditatie

Steeds meer mensen ontdekken de voordelen van meditatie. Ze beginnen zich langzaam maar zeker te realiseren dat je zowel goed moet zorgen voor je lichaam als voor je geest. Waar je met sporten je lichaam fit en gezond kunt houden, kan je door meditatie je geest tot rust brengen.

De voorbereiding voordat je kunt mediteren

Je begint je meditatie met een plekje zoeken waar jij je prettig voelt, zoek comfortabele kleding uit, verwarm de kamer waar je gaat mediteren zodat je het niet te koud krijgt en omring jezelf met een serene geur. Als je je ogen dicht doet tijdens het mediteren en laat een heerlijke geur in de kamer je lichaam nog meer laat ontspannen. Gebruik voor de serene geurbeleving de Therme Saigon Pink Lotus geurstokjes. Deze geurstokjes absorberen het heerlijke parfum van roze lotus, amber, vanille en sandelhout en verspreiden continu. Voor een romantische en luxueuze geurbeleving.

Multitasking tijdens het mediteren kan!

Mediteren, het klinkt zweverig, maar het draait om het concentreren op je geest. Je bent volkomen rustig en focust alle aandacht op jezelf. Wil je niet alleen je geest optimaal tot rust brengen, maar ook je lichaam? Breng voor je meditatiesessie een ontspannend maskertje aan. Zo word je gezichtshuid ook nog een keer extra gehydrateerd tijdens het mediteren! Wie zegt dat multitasken en mediteren niet samen gaan? Gebruik voor het gezichtsmasker de Therme Zen White Lotus gezichtsmasker. Dit is een peeling en masker in één. De enzymen in dit gezichtsmasker weken de dode huidcellen los zonder schurende korreltjes.

Basis meditatie oefeningen

Als je een plek gevonden hebt en alle voorbereidingen getroffen hebt, ga je comfortabel zitten. Voor de een is dat een lotus-houding, voor de ander is dat een kleermakerszit. Kies iets waar jij je comfortabel bij voelt en laat je handen rusten op je benen. Vervolgens doe je je ogen dicht en ga je je concentreren op je ademhaling. Adem 5 seconden in en 10 seconden uit. Heb je last van heel veel gedachten? Beeld je dan in dat je een luchtballon met een mandje eraan hebt. Leg al je gedachten die voorbij komen in het mandje neer. Zitten alle gedachten in het mandje? Dan visualiseer je dat je bij elke uitademing de ballon verder weg blaast, net zo lang tot de ballon uit zicht verdwenen is.

Voorkom dat je uit meditatieve staat gehaald wordt

Het klinkt misschien raar, maar van mediteren kan je gaan zweten. Dit komt door de stress die in eerste instantie vrij komt op het moment dat je je geest tot rust probeert te krijgen. Zorg ervoor dat je geen nare luchtjes ruikt van jezelf tijdens het mediteren. Gebruik daarom een effectieve Anti-Transpirant van Therme. Zowel de bacteriën, die de transpiratiegeur veroorzaken als de overmatige vochtvorming worden effectief bestreden met de Anti-Transpirant spray van de wereldkuur Zen White Lotus. Je huid blijft fris en droog en jij kan je focus houden op de meditatie.
Ontwaak uit meditatieve staat
Weet je niet hoe lang je moet mediteren? Zorg er dan voor dat je een playlist aanmaakt met rustgevende muziek voor de duur dat jij het liefst wilt mediteren. Zet de nummers klaar en zet ze zachtjes aan tijdens het mediteren. Als de muziek stopt kan je langzaamaan ‘wakker’ worden. Zet geen wekkers na 10 minuten omdat dit je abrupt uit de meditatieve staat haalt. Als je klaar bent met mediteren is het belangrijk dat je jezelf even gaat ‘rekken en strekken’. Natuurlijk kan je hiervoor Yoga gebruiken, maar als je dit niet kunt of kent, volstaan een paar simpele oefeningen.

Oefening 1: Strek allereerst je benen uit en probeer je tenen aan te raken.
Oefening 2: Wiebel je tenen heen en weer.
Oefening 3: Schud je benen los.
Oefening 4: Strek je armen en recht je rug. Probeer vervolgens je rechterarm nóg verder uit te rekken en dan je linkerarm en wissel het af.
Oefening 5: Maak met je hoofd een draaiende beweging. Sta vervolgens rustig op.
Trakteer jezelf nog op een heerlijke douchesensatie.
Stap na het mediteren onder een warme douche met Therme Saigon Pink Lotus Douchecrème of de Therme Ayurveda Douchegel. Hierdoor zal je je nóg meer ontspannen voelen! Therme Saigon Pink Lotus douchecrème is een voedende douchecrème met een heerlijke romantische geurbeleving van roze lotus, amber, vanille en sandelhout. De Therme Ayurveda douchegel versterk je het spirituele kuren van de Ayurveda leer met een heerlijke kruidige, licht zoete geurbeleving.
Schrijf uzelf in...
Ontvang de laatste trends, updates
en aanbiedingen!
loadingLoading...
To Top